Test bety nowej wersji Office 365

Razem z udostępnieniem testowego wydania Office’a 2013, Microsoft rozpoczął również publiczne testy nowej webowej wersji pakietu oraz odświeżonego zestawu usług znanego pod nazwą Office 365. Jakie zmiany wprowadzono w tym ostatnim? W uproszczeniu zaktualizowano po prostu całe oprogramowanie serwerowe do najnowszych wersji, które trafią w ręce firm razem z finalnym wydaniem Office’a 2013 (mowa o SharePoint 2013, Exchange 2013, itd.). Jeśli ktoś już zna nowości wprowadzone w tych produktach, to nie musi czytać dalszej części artykułu bo zna praktycznie wszystkie nowe funkcje wprowadzane przez nową wersję Office 365. Pozostałych zapraszam jednak do lektury.

 

Zacznę od części odpowiadającej za pocztę elektroniczną. Pierwsze zmiany widać od razu po zalogowaniu się do części odpowiedzialnej za pocztę elektroniczną – chodzi o całkowicie odświeżony interfejs, który jest oczywiście inspirowany stylem Metro znanym z innych produktów firmy. Przy tej okazji dodano też sporo nowych motywów kolorystycznych. Natomiast jeśli chodzi o nowe funkcje, to najważniejszą niewątpliwie jest możliwość korzystania z poczty przez przeglądarkę nawet przy braku połączenia z internetem (działa w IE 10, Safari 5.1 lub nowszej i Chromie 18 lub nowszym). Działa to podobnie, jak w Gmailu – z menu wybieramy opcję włączenia obsługi trybu offline i od tej pory usługa trzyma dane również na naszym dysku, dzięki czemu nie tracimy do nich dostępu wraz z odłączeniem się od sieci.

 

Dodano też wsparcie dla nowych dodatków dla Office’a znanych z aplikacji desktopowych w wersji 2013. Ucieszyć powinni się też posiadacze urządzeń mobilnych, ponieważ interfejs poczty dostępny poprzez przeglądarkę został w końcu przystosowany do smartfonów i tabletów (obsługiwane przeglądarki to Safari z iOS 5 lub nowsza, systemowa aplikacja z Androida 4.0 lub nowsza i IE 10). Z drobniejszych zmian warto także wymienić możliwość integrowania zdublowanych kontaktów (np. jednego pochodzącego z książki adresowej firmy, a drugiego z naszej), wyświetlania kilku kalendarzy w widoku zintegrowanym i pokazywanie agenty dla zaznaczonego dnia w widoku miesiąca.

 

Następny w kolejce jest SharePoint. Tu także zaszło sporo zmian – część odpowiedzialna za przechowywanie i udostępnianie dokumentów zmieniła nazwę na SkyDrive Pro (i podobnie jak „zwykły” SkyDrive umożliwia synchronizację plików przy pomocy programu, który kiedyś nazywał się SharePoint Workspaces, a jeszcze wcześniej Groove. Dodano również coś na kształt firmowego Twittera dla pracowników o nazwie Newsfeed. Oprócz tego, nowy SharePoint także wspiera nowy rodzaj dodatków do Office’a 2013 i zyskał odświeżony interfejs inspirowany stylem Metro.

Uproszczony został także sam panel administracyjny, który jest teraz bardziej przejrzysty i prostszy w obsłudze. Dodatkowo, od razu po rejestracji pokazywany jest również specjalny panel u góry strony, który zawiera kilka listę pierwszych kroków podzielonych na kilka podstawowych kategorii dla nowych użytkowników. Niewątpliwie ułatwi to mniej technicznym użytkownikom pierwszy kontakt z usługą.

Zmian w webowym Office’ie nie będę tutaj opisywał, ponieważ zrobiłem to już w osobnym wpisie.

Discover more from xpec website

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading